Subwoofer Em-Phaser EBP112T-G5 - www.Autohifi-Jean.cz
Autohifi Jean

Subwoofer Em-Phaser EBP112T-G5

Em-Phaser představil nové kompaktní a zároveň silné bandpassové boxy osazené novými woofery Em-Phaser X-treme G5. 12" woofer je vybaven masivním tlakově litým hliníkovým košem , předimenzovaným stroncium-ferritovým magnetem a pevnou papírovou membránou s butylgumovým závěsem se zaručenou dlouhou životností. Bedna je zhotovena z 22mm MDF desek a je potažena odolným filcem. Přední komora je osvětlena bílýmiLED diodami a zakryta stabilním 8mm plexisklem. Napájení je řešeno přez robustní a chytře řešený ESP-T2 konektor.

Subwoofer Emphaser EBP112T-G5 parametry:

- průměr wooferu: 12" / 30 cm

- druh ozvučnice: Bandpass

- výkony Wrms / Wmax: 800 / 1 200 W

- impedance: 4 Ohmy

- vysoká citlivost: 93 dB

- frekvenční rozsah: 20 - 100 Hz

- ozvučnice vyrobena z MDF s výztuhami

- vnitřní LED osvětlení: bílé

- potaženo odolným kobercem

- přívodní terminál pro rychlé odpojení ESP-T2 Quick Connect

- rozměry: 55,5 x 45 x 39,5 cm

Vhodný Wrms výkon zesilovače: 500 - 1 000 Wrms

!!! PŘI ZAKOUPENÍ SUBWOOFERU ZÍSKÁVÁTE 10% SLEVU NA NÁKUP ZESILOVAČE !!!

Subwoofer EBP112T-G5 Test časopisu Car & Hifi

Po testu spíše prakticky založených plochých wooferů nové série Emphaser G5 (C&H 2/2009) je nyní na řadě něco spíše drsnějšího. Bandpassovou bednu EBP112T-G5 jen tak neschováte, ale kromě očí si s ní díky spoustě basů přijdou na své hlavně uši.
Tento bandpassový Emphaser jen těžko poslouží jako nenápadný subwoofer do auta. A schovávat ho by byla i škoda, je na něj pěkný pohled. Boky a zadní stěna jsou potaženy filcem, vše působí dojmem vysoké kvality. Víko a přední stěna jsou přirozeně z plexiskla, přičemž velmi dobře působí to, že nejsou vidět žádné šrouby. Zásluhu na tom mají masky z MDF pokrytého strukturovaným lakem, nasazené pevně a bez vůle na rámové čepy. Pod nimi vidíme plastové průhledy z materiálu, který je velmi solidní. Jeho tloušťka 8 mm představuje dvojnásobek toho, co se používá u levných bandpassů, kromě toho jsou upevňovací šrouby rozmístěny ve velmi malých odstupech. I vnitřek je udělán poměrně luxusně, je vyložen 3 mm silnými hliníkovými pláty. Hlavním materiálem je samozřejmě pečlivě zpracované MDF. Zadní stěna je kupříkladu zpevněna trojúhelníkovou vzpěrou, jež je dokonce usazena ve frézované drážce. Konektory, které jsou kvůli tomuto vyztužení umístěny mimo střed stěny, také nebyly prostě zahloubeny do stěny, nýbrž mají kvůli vyšší pevnosti vlastní rámeček z MDF. Samotný terminál je skvěle vymyšlený: Integruje veškeré kabely včetně osvětlení, je jištěný proti přepólování a zkratu a nevyčnívá na povrch. Všechny hrany ozvučnice jsou speciálně utěsněny a třešničkou na dortu jsou stříbrné vodiče vnitřní kabeláže. Na této bedně je zkrátka všechno velkolepé, a ani tunel není výjimkou. Se 130 centimetry čtverečními průřezu nemá bandpass žádné problémy s dýchavičností, pevnost tunelu zvyšují uchycené ve dně ozvučnice.

Osazení
Ani na měniči nenacházíme žádné stopy po snaze ušetřit. Je samozřejmě vybaven stabilním litým košem, který je navíc pokryt silnou vrstvou laku a vypadá velice dobře. Pólové desky jsou nejen vyseknuté, ale také soustružené, a tedy absolutně rovné, díky čemuž nejen dobře vypadají, ale také přesně dosedají. Důsledkem toho je na jedné straně stabilní spojení s košem nenáchylné k rezonancím, na druhé straně dokonalý „tok energie“ od magnetů k pracovní mezeře. Kmitací cívka má v průměru poctivé tři palce, což má za následek odpovídající vysokou elektrickou zatížitelnost reproduktoru. O tu se stará také velice dobré odvětrání celého šasi s velkými otvory v koši a 45mm větracím otvorem v magnetu, zevnitř i vně ještě rozšířeným. Membrána stejně jako středová kopulka je zhotovena z lehkého, ale pevného papíru sušeného vzduchem, lehký je rovněž pěnový závěs. Woofer je namontovaný samozřejmě vzhůru nohama a ani tady, stejně jako nikde jinde, se nešetřilo: Poctivé těsnění plní svoji úlohu nadmíru dobře. Woofer je přišroubován osmi imbusovými šrouby M5, a ani tady nejde o žádné měkké jednorázově použitelné šrouby, nýbrž o poctivé zboží. Člověk už to skoro čekal.

Laboratoř
Proč se staví bandpassové bedny? Protože je do nich lépe vidět? Ne tak docela. Tato koncepce ozvučnic má ve srovnání s ostatními jednu nezanedbatelnou výhodu: Díky přídavné komoře získáváme oproti bassreflexu jeden parametr nastavení navíc. Máme tedy víc možností, jak ovlivnit akustické chování, a tedy i konečný výkon v autě. Za předpokladu použití vhodného měniče se dá volit frekvenční pásmo ve velmi širokém rozsahu, aniž by se přitom deformovala frekvenční křivka. Naše G5 je pěkným příkladem toho, co se s tím dá dokázat. Ladění ozvučnice je zvoleno tak, že přenosové pásmo začíná v nejhlubších basech u 35 Hz a pokrývá přesně oblast subwooferu. Průběh křivky je přitom ukázkově lineární. Je to samozřejmě umožněno také použitým wooferem, kterému byl nízký spodní dělicí kmitočet už dán do vínku. Z bandpassového principu má prospěch i mechanická zatížitelnost, protože uzavřený objem účinně podporuje měkké zavěšení. Další pozoruhodnou vlastností je to. Že woofer není žádný těžkonohý bručoun. Má sice silný pohon, ale také krásně lehkou membránu – v dnešní době je pouhých 130 g pohyblivých hmot u dvanáctipalcového wooferu vzácnost. Stejně jako bedna je tedy i samotný reproduktor vyladěn nejen na hlasitost, ale také na zvuk, takže „sedí“ obojí. Nepřekvapí proto, že T-G5 lehce odbyl všechny pokusy vyvést ho z rovnováhy. I v ultrahlubokých basech hraje s maximální hlasitostí, na čemž má zásluhu i rozměrný kanál. Pozitivně se projevuje i mechanická odolnost, a sice absencí dunění a vibrace stěn. Na rozdíl od naprosté většiny bandpassů není v tomto směru co vytknout ani plexikrytům. Bedna nemá žádnou pasovní membránu, a to je dobře.

Zvuk
Nejlepším předpokladem pro dobrý zvuk je dobře udělaná skříň! To se úplně projevilo při poslechovém testu. T-G5 hraje naprosto uvolněně a suverénně. Nijak neskrývá svou zálibu v důrazné hudbě, umí ale mnohem víc než jen tlačit. Basové pasáže poslušně sleduje až do nejhlubších poloh, aniž by se přitom ztrácely kontury. A takové doublebassové ataky, jaké metá Emphaserr do auta celkem bez námahy, úplně stačí ke štěstí. Subwoofer dodává basům sílu a důraz, jako by se řídil heslem Čím hloub, tím líp. A takto to funguje i v extrémních hlasitostech, přičemž zvuk nadále zůstává jasný a čistý. Není snadné dostat T-G5 na kraj výkonových rezerv, poradí si s každým druhem hudby. Takže hlasitosti má na rozdávání, ale nejen to! I za náročný hudební program si zaslouží velkou pochvalu.

EM-PHASER
EM-PHASER znamená více než 20 let zkušeností v oboru autohifi: čtvrtstoletí nepřetržitého vývoje a inovací, vždy s cílem pro vysoký výkon s maximálně dynamickým a přesným přednesem. Vysoce kvalitní Hi-tech materiály v kombinaci s prvotřídním zpracováním a smyslem pro extrémní výdrž. EM-PHASER nikdy nebyl zaměřen na standartní kvalitu v daném segmantu. Proto EM-PHASER nikdy nevyvíjel průměrné systémy a nebylo si možno koupit několik tříd reproduktorů subwooferů nebo zesilovačů od tohoto uznávaného výrobce autohifi. I pouhý přívodní terminál či basreflexový nátrubek od EM-PHASERUdává tušit, že se nejedná o nic běžného. EM-PHASER je, byl a vždy bude celosvětově uznávanou značkou s nekompromysním zaměřením, extrémním přístupem a smyslem pro maximální kvalitu.

Pokud máte jakékoli otázky ohledně subwooferu Emphaser EBP-112G5, autohifi, autorádia, subwooferu, zesilovače do auta, nebo si nejste jisti jaké kapacitory či reproduktory do auta jsou pro Vás a Vaše auto nejvhodnější, napište nám na info@autohifi-jean.cz nebo nás telefonicky kontaktujte a mi Vám rádi poradíme.


vyprodáno
  • Kód: Subwoofer Em-Phaser ebp112t-g5
  • Výrobce: EM-Phaser


Střešní nosiče. Srovnání cen   Heureka.cz - Porovnání cen a srovnání produktů z internetových obchodů     Autohifi-JEAN.cz na Firmy.cz
...................................